NHST Media Group lanserer Kystens Næringsliv onsdag 9.november. Fra Bergen skal kystens.no dekke de norske kystnæringene og det omfattende grønne skiftet langs kysten.

- Mer av Norges fremtidige verdiskaping skjer langs kysten og på havet. Industri og næringsliv knyttet til disse områdene fortjener enda mer og bedre journalistikk, sier Trond Sundnes, konsernsjef i NHST Media Group.

Nysatsingen startes opp i Bergen og ledes av ansvarlig redaktør Øystein Hage, som i dag er redaktør for Fiskeribladet og Intrafish.no. Han er storfornøyd med å nå få huse tre aviser i lokalene ved Bryggen i Bergen.

- Jeg gleder meg til å lede en publikasjon som med kvalitetsjournalistikk skal dekke de maritime næringene i Norge. Det skjer utrolig mye spennende i den raskt voksende leverandørindustrien på kysten. Denne næringen fortjener en sterk nyhetspublikasjon, sier Hage.

Publikasjonen starter med et redaksjonelt team på tre med redaksjonssjef Stig Erik Elliott, som er hentet inn fra Schibsted, samt journalistene Katrine Nordanger Mjelde fra Dagens Næringsliv og Ketil Svendsen fra Fiskeribladet.

- Vi har klokkertro på Kystens Næringsliv og mener de tre avisene vil utfylle hverandre. Nå har vi fått på plass et sterkt redaksjonelt team som kjenner kysten og kan næringslivsjournalistikk. Samtidig har vi enormt med kompetanse i DN og de øvrige publikasjonene som vi kan trekke på, sier Hage.

Med dette styrker NHST posisjonen som leverandør av innsikt og journalistikk for norsk næringsliv med bransjeledende publikasjoner innen fiskeri (Fiskeribladet), oppdrett (IntraFish.no) , energi (Europower), i tillegg til flaggskipet Dagens Næringsliv. Nylig lanserte konsernet det engelskspråklige nettstedet Hydrogen Insight.

Samtidig med lanseringen styrkes også konsernets satsing på stillingsmarkedet, med videreutvikling av MarinJobb.no som en felles jobbportal med Fiskeribladet og IntraFish.no.