Det ambisiøse prosjektet, med Hildring Norway i spissen, involverer både arktitektkontoret Snøhetta og mesterkokk Eyvind Hellstrøm.

Både mesterkokk Eyvind Hellstrøm og direktør i arkitektkontoret Snøhetta, Kjetil T. Thorsen er med i prosjektgruppen i tillegg til blant andre forskningsdirektør i Nofima, Einar Riskvik.I brevet til Trond Giske beskriver Hildring prosjektet sitt slik:

«Vi skal utvikle og etablere et flaggskip for norsk sjømat. Kort fortalt skal vi skape en ny kategori (merkevare) basert på norsk sjømat som kommunikasjonskanal internasjonalt for å øke verdien av norsk sjømateksport og verdien av turisme i Norge»

 Snøhetta er ansvarlig for det arkitektoniske, og Eyvind Hellstrøm vil gjennom prosjektet «dedikere sin kompetanse, kunnskap og internasjonale nettverk til sin favorittråvare; den norske sjømaten».